Ana içeriğe atla

Ölüm ve Ayrılık



Akşamüzeriydi. Gün boyu süren yoğun iş temposundan daha çok, Diyarbakır'ın sinir bozucu kalabalığı ve çok yönlü kirliliğinin verdiği yorgunluktan kurtulmak için ne yapmalıyım diye düşünüyordum.
Telefonun titreşimiyle düşüncelerimden sıyrıldım. Telefon eden arkadaşım, ‘ işin bittiyse şehir dışına çıkıp bir hava alalım' diyordu. Doğrusu bu teklif beni fazlasıyla memnun etti. Arabasına atladık ve şehirden çıktık.

Bulunduğumuz yer Silvan yolunun sol tarafında yüksekçe bir tepeydi. Diyarbakır'a kuş bakışı bakıyordu diye bilirim. Yorgun kara surların saklamaya çalıştığı o çirkin beton yığınları doğrusu buradan bir başka görünüyordu.

Güneş batmak üzereydi. Surlara teğet geçen ufuk kızıla boyanmıştı. Yavaş yavaş karanlığa gömülen kara surların hemen üstünde beliren o kızıl tablo, her zaman yaptığı gibi, bende nedensiz bir hüzün yarattı. O anı sonsuzlaştırmak isteğiyle acemi hareketlerle telefonun kamerasıyla bir iki çekim yaptım.

Yine telefonun titreşimiyle o hüzünlü tablodan bir an için ayrıldım. Telefon eden kadim dostum Erdem'di. O çok tanıdık ses tonundaki üzüntülü ifadeyi hemen fark ettim. Kısa bir merhabadan sonra, neredesin? Diye sordu. Biraz önceki hüzün perdesinden sıyrılmış bir edayla, ‘ Şu anda şehir dışında gün batımını seyrediyorum' Dedim.

Ses tonundaki üzüntülü ifade daha da belirgindi;
‘ Nezir sana çok kötü bir haberim var' Dedi. Ne oldu? Deme fırsatı vermeden devam etti;

‘Nedimi kaybettik'
Doğrusu, eğer çok yakından tanıdığım Erdem'in dışında biri olsaydı, inanmaz ve çok kötü bir şaka yapıyor diye tersleyebilirdim. Çünkü Nedim'den daha birkaç gün önce bir mail almıştım. Aynen şöyle yazıyordu:

Sevgili Nezir,
Su anda sagligim yerinde degil ama hic degilse tedavi altindayim. Genel durumum iyi.
Özcan kardesimden bilgi alabilirsin. Erdem'in de haberdar oldugunu saniyorum. Yoksda sen iletirsin haberi.
Baharda Diyarbekir'de görüsmek ëzere.
Selamlar
Nedim

Aynen böyle, Nedim kardeşim ‘sağlığım yerinde değil' ama ‘genel durum iyi… Baharda Diyarbekir de görüşmek üzere' diyordu. Bu nedenle pek önemsememiş ve espriyle karışık bir geçmiş olsun iletisi göndermiştim; ‘ Hastalık sana yakışmıyor be kardeşim, gel de karşılıklı birkaç kadeh rakı içelim bir şeyin kalmaz' gibisinden bir şeyler yazmıştım.

Ama telefonun öbür ucunda Erdem ‘Nedimi kaybettik diyordu' Çok iyi biliyordum ki, dostum bu tür şakalar yapmaz ve ne acı ki ‘ şaka yapma!' diyemedim. Sadece biraz önce gözlerimin kilitlendiği kızıl gün batımına döndüm, ama artık o alev renginin yerini zifiri bir karanlık almıştı.

Evet, bir güneş daha batmıştı. Nedimi kaybetmiştik .
Başta acılarını yüreğimde hissettiğim ailesi ve bütün sevenlerinin başı sağ olsun.

Olmadı be Nedim kardeşim, olmadı be… Yakışmadı be, sana hiç ama hiç yakışmadı. Sözünü tutmadın…
03. 03. 2007

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu – 4 / Nezîrê CIBO

Fransız İşgaline Karşı Kürt Direnişi ve Beyandur Olayı: Fransızlar Cezireye geldiklerinde Şamar Aşiret reisi Mişel Başo El Erba onları “memnuniyetle karşıladı”. Böylece Fransız desteğini alarak rakibi Tay aşireti ve Kürtlere karşı avantaj elde etti. Şamar liderinin kışkırtmasıyla Fransızlar, Kürtler üzerindeki baskılarını arttırdılar. Birçok Kürt aşiret reisini tutukladılar. Bunların birçoğunu Beyandur köyünde boğazlarına kadar toprağa gömdüler, sonra da aç köpekler saldırtarak hepsini öldürdüler. Suriye Komünist Partisi yayın organ Direseti İştiraki ’de 1985 yılında yayınlanan bir yazıda olayla ilgili şunlar yazılıyordu: “Fransızlar Beyandur köyünün tepesinde bir kışla kurmuşlardı ve Kürt ileri gelenlerini tutuklayıp onları canlı halde boğazlarına kadar toprağa diktiler. Osê isminde (Tilminar köyünden) birini öldürdükten sonra diğerlerini de bu şekilde toprağa dikip üzerlerine aç köpekler saldırtarak öldürttüler, diğer aşiret reisleri kaçtı, tutuklanan bazıları ise sürgün edild

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı - 1/ Nezirê CIBO

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı / Nezirê CIBO Nezîrê CIBO Kürt tarihi; istilacılara, yağmacı ve çapulculara karşı başkaldırılar tarihi olduğu kadar ihanetler ve iç çatışmalar tarihidir de. Kürt özgürlük hareketlerinde de bu ikili at başı gitmiştir. Başlayan her başkaldırı beraberinde ihanetin izlerini de taşımıştır. Büyük ozan Ahmedê Xanî’nin Mem û Zîn ‘indeki büyük aşk ile aşıkların peşini hiç bırakmayan o kötü adam Bekoewan gibi… Kuşkusuz  bu doğal bir diyalektiktir. Özgürlük-kölelik, aydınlık-karanlık, gerçekliğin iki yüzüdür. Biri olmadan öteki olmaz. Ancak onurlu ve insanca bir yaşam için aydınlığın karanlığa, özgürlüğün köleliğe baskın gelmesi de bir zorunluluktur. Kürt insanı bugüne kadar bütün uğraşlarına rağmen aydınlık yüzü görememiş ise, bunu engelleyen birçok nedenin başında bu iç çekişmeler, siyasi çatışmalar, aşiretler arası kavgalar, kan davaları ve ihanetler vardır. Tarihimizin bu dramatik olduğu kadar ders verici sayfaları ne yazık ki yeteri

Turabidin’den Baltık’a

Kürt Toplumunda Aşiretin Önemi