Ana içeriğe atla

Bi GALGALÊ MERiV NAGiHE ENCAMÊ



Tirka heye; "Lafla gemî yurumez" Yanî meriv bi galgala zêde nagihê armanca xwe. An jî wekî Kurd dibêjin; "Bi gotinê bizin nayê dotin."


15. Gulanê Cejna Zimanê Kurdî ye. Her sal di vê rojê de her Kurd, partî û saziyên wan mesaj ên pîrozbahîyê di weşînin, çalekîyan çêdikin. 


Bê guman pirozkirin û çalekîyên wiha başin, nexerabin. Lê ku di encama van çalekîyande tiştekî somut, biryarên ciddi û berhemdar newên holê, ti wateya van çalekî û daxuyaniyên pîrozbahîyê tune. 


Bi rastî di her qada jiyanê de wiha ye; Ya muhîm ne gotin e. Encam e,  pratîk e. Eger di encaamê de berhemek te tunebe, siba heya êvaran bipeyîve, ti wateya wê tune, tukes hesabê te nake. 

Bi kurtasî, zikê civaka me ji peyvên virt û vala têr e. Pir îtibar nade kesên ku kar nakin lê her galgal dikin, rexne dikin... 

Çimkî îcar em zanin ku bi galgalê meriv nagihê encamê. Peyvên wan valane û bê encamin.

De îcar li vî camêrî binêrin; 

Ramazan  Şimşek. Ramazan ne siyasetvan e. Li Diyarbekir esnaf e. Kafeya wî heye. 

Ev camêrê leheng galgal ne kir, pelpela zêde ne kir û çû encamê.  Gevek avêt ku ev gav ji hemû Kurdanre divê bibe mînak. 

Camêr çikir? ez bêjim;

Biryar da ku di kafe ya xwe ya bi nanavê "PiNE" de tenê bi zimanê Kurdî xizmet bide. Pêşî ez Remazanê hêja pîroz dikim û dibêjim her bijî û her hebî.

Bi ya min ev biryara wî li hemberî asîmilasyonê şoreşek e. Ev gav gerek beriya niha ji zude, ji tarafî hemû Kurdan û sîyasîyên wan hatibana avêtin.

Lê hêjî ne derenge. Ji îro pêde esanaf di dikanên xwede, gel di malên xwede, li kolan û sikakan de karin biryarek bi vî rengî bidin.  Sîyasetvanên Kurd karin wek kampanyayê vê gavê bi domînin û li civakê belav bikin.

Beriya niha jî min pêşnîyar kiribû. Dubara dikim; Bang li sîyasetvanên Kurdan dikim;

Fermo, hûn jî biryarek wiha bidin û li tevahîya welêt organîze bikin. Ev kar karê we ye.  

Dev ji galgala zêde berdin, herin encamê


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu – 4 / Nezîrê CIBO

Fransız İşgaline Karşı Kürt Direnişi ve Beyandur Olayı: Fransızlar Cezireye geldiklerinde Şamar Aşiret reisi Mişel Başo El Erba onları “memnuniyetle karşıladı”. Böylece Fransız desteğini alarak rakibi Tay aşireti ve Kürtlere karşı avantaj elde etti. Şamar liderinin kışkırtmasıyla Fransızlar, Kürtler üzerindeki baskılarını arttırdılar. Birçok Kürt aşiret reisini tutukladılar. Bunların birçoğunu Beyandur köyünde boğazlarına kadar toprağa gömdüler, sonra da aç köpekler saldırtarak hepsini öldürdüler. Suriye Komünist Partisi yayın organ Direseti İştiraki ’de 1985 yılında yayınlanan bir yazıda olayla ilgili şunlar yazılıyordu: “Fransızlar Beyandur köyünün tepesinde bir kışla kurmuşlardı ve Kürt ileri gelenlerini tutuklayıp onları canlı halde boğazlarına kadar toprağa diktiler. Osê isminde (Tilminar köyünden) birini öldürdükten sonra diğerlerini de bu şekilde toprağa dikip üzerlerine aç köpekler saldırtarak öldürttüler, diğer aşiret reisleri kaçtı, tutuklanan bazıları ise sürgün edild

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı - 1/ Nezirê CIBO

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı / Nezirê CIBO Nezîrê CIBO Kürt tarihi; istilacılara, yağmacı ve çapulculara karşı başkaldırılar tarihi olduğu kadar ihanetler ve iç çatışmalar tarihidir de. Kürt özgürlük hareketlerinde de bu ikili at başı gitmiştir. Başlayan her başkaldırı beraberinde ihanetin izlerini de taşımıştır. Büyük ozan Ahmedê Xanî’nin Mem û Zîn ‘indeki büyük aşk ile aşıkların peşini hiç bırakmayan o kötü adam Bekoewan gibi… Kuşkusuz  bu doğal bir diyalektiktir. Özgürlük-kölelik, aydınlık-karanlık, gerçekliğin iki yüzüdür. Biri olmadan öteki olmaz. Ancak onurlu ve insanca bir yaşam için aydınlığın karanlığa, özgürlüğün köleliğe baskın gelmesi de bir zorunluluktur. Kürt insanı bugüne kadar bütün uğraşlarına rağmen aydınlık yüzü görememiş ise, bunu engelleyen birçok nedenin başında bu iç çekişmeler, siyasi çatışmalar, aşiretler arası kavgalar, kan davaları ve ihanetler vardır. Tarihimizin bu dramatik olduğu kadar ders verici sayfaları ne yazık ki yeteri

Turabidin’den Baltık’a

Kürt Toplumunda Aşiretin Önemi