Ana içeriğe atla

ZİNDÎ KUJ

 

Beriya niha min gotarek bi sernivîsa “Kurd hez ji Mîrîya Dıkın” nivîsand bû. Hevalê hêja Seyda Goyan peyveke xweş û dicîde pêşnîyar kir. Lewma min di sernivîsa vê gotarê de ev peyv bikar anî; Zindîkuj.

Dubare Dikim, Kurd Hez ji Mirîyan Dikin.

Çaxê ez dibêm Kurd ji mirîyan hezdikin, hin dost û heval dilê xwe digrin.

Lê ez dîse dibêjim û bawer dikim;

Kurd mirîhezin. An jî wek Seyda Goyan anîye ziman; zindîkujin, mirîperestin. Ji zindiyên xwe heznakin. Lê çaxê hêjayên wan dimirin, ji nûde li ber dilê wan şêrîn dibin, meth, pesindanan û hêstiran dibarênin.

Tê bîra we beriya niha bi çendekî gotin; Mehdî Zana wefat kirîye û bi hezaran mesajên sersaxîyê hat belav kirin.

Lê bêguman derew derket.

Dîse berî niha bi demekê nûçeya wefata Rêzdar Ziya Avci hat belav kirin. Ew jî derew derket.

Nûçeyek bêbingeh di derheqa hunermendê hêja Beyto Can de hatibû belavkirin. Hêj sax bû, gotin wefatkirîye. Mixabin piştî vê nûçeyê bidemekê çû rehmetî.

Hinek camêr di medya civakî de îş û karên wan mesajên sersaxîyê belav dikin. Gotarên wefatê wek mizgînîyê belav dikin.

Derwa talî nûçeya mirina profesor ê hêja, dostê Kurda NOAM CIHOMSKY bû.

Lê îro derket ku ew jî derew e. Ev camêr van nûçeyan çima belav dikin ez meraq dikim. Armanca wan çi ye?

Tê diyarkirin ku rêzdar CIHOMSKY bi sedema nexweşîyê demekî li nexweşxanê dimîne û niha çûye mala xwe û tendrustî ya wi baş e.

Ez hêvî dikim emrekî dirij û jiyanek xweş û pak bibe para wî.

Bi vê sebûnetê ez, emrekî dirêj û tendrustîyek pak û baş ji birêz Mehdi Zana û Kek Ziya Avci jî re niyaz dikim.

Û pêwîst e, ewên ku ev parvekirin belav kirin wek kek Sileman Demir lêborîn bixwezin... Lê borîn nîşana camêrîyê ye... Her hebî kek Silêman.

Û hûn sax…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu – 4 / Nezîrê CIBO

Fransız İşgaline Karşı Kürt Direnişi ve Beyandur Olayı: Fransızlar Cezireye geldiklerinde Şamar Aşiret reisi Mişel Başo El Erba onları “memnuniyetle karşıladı”. Böylece Fransız desteğini alarak rakibi Tay aşireti ve Kürtlere karşı avantaj elde etti. Şamar liderinin kışkırtmasıyla Fransızlar, Kürtler üzerindeki baskılarını arttırdılar. Birçok Kürt aşiret reisini tutukladılar. Bunların birçoğunu Beyandur köyünde boğazlarına kadar toprağa gömdüler, sonra da aç köpekler saldırtarak hepsini öldürdüler. Suriye Komünist Partisi yayın organ Direseti İştiraki ’de 1985 yılında yayınlanan bir yazıda olayla ilgili şunlar yazılıyordu: “Fransızlar Beyandur köyünün tepesinde bir kışla kurmuşlardı ve Kürt ileri gelenlerini tutuklayıp onları canlı halde boğazlarına kadar toprağa diktiler. Osê isminde (Tilminar köyünden) birini öldürdükten sonra diğerlerini de bu şekilde toprağa dikip üzerlerine aç köpekler saldırtarak öldürttüler, diğer aşiret reisleri kaçtı, tutuklanan bazıları ise sürgün edild

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı - 1/ Nezirê CIBO

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı / Nezirê CIBO Nezîrê CIBO Kürt tarihi; istilacılara, yağmacı ve çapulculara karşı başkaldırılar tarihi olduğu kadar ihanetler ve iç çatışmalar tarihidir de. Kürt özgürlük hareketlerinde de bu ikili at başı gitmiştir. Başlayan her başkaldırı beraberinde ihanetin izlerini de taşımıştır. Büyük ozan Ahmedê Xanî’nin Mem û Zîn ‘indeki büyük aşk ile aşıkların peşini hiç bırakmayan o kötü adam Bekoewan gibi… Kuşkusuz  bu doğal bir diyalektiktir. Özgürlük-kölelik, aydınlık-karanlık, gerçekliğin iki yüzüdür. Biri olmadan öteki olmaz. Ancak onurlu ve insanca bir yaşam için aydınlığın karanlığa, özgürlüğün köleliğe baskın gelmesi de bir zorunluluktur. Kürt insanı bugüne kadar bütün uğraşlarına rağmen aydınlık yüzü görememiş ise, bunu engelleyen birçok nedenin başında bu iç çekişmeler, siyasi çatışmalar, aşiretler arası kavgalar, kan davaları ve ihanetler vardır. Tarihimizin bu dramatik olduğu kadar ders verici sayfaları ne yazık ki yeteri

Turabidin’den Baltık’a

Kürt Toplumunda Aşiretin Önemi