Ana içeriğe atla

Ma Kürdistan ne Kolonî bû?

 
Nivşê salên 70 û 80’an xweş dizanê; Siyaset mendar û saziyên Kurda yên wan sala hemûya Kurdistan wek koloni qebûl dikirin. Bi piranî siyasetmendar û saziyên Kurdên bakûr ev nêrîn bi tundî tanîn ziman. Heman sazî û endamên wan tiştik dî jî tanîn ziman; “Armanç, azadiya çar parçên Kurdistanê ye”
 
Ew nifşên wê demê em hemû bi van şiyar û sloganan mezin bûn. Di fikir, raman û xeyalên mede Kurdistana mezin hebû. Bi şev û roj, razan û sekin ji mere tune bû. Evîna me, xwen û xeyalên me ev bû: Kudistana serbixwe. Di programê partiyên me de, di nivîsên me de, di slogan me de, di mêjî û hişê mede ji xeynê vê armancê pêve tiştekî muhîmtir tune bû.
 
Û rojek hat. Rojeke xeter, rojeke mal vêran. Darbeya 12 îlonê. Di nava rojekê de em jev bela wela kir. Her tişt hat guhertin. Bi hezaran hatin girtin, bihazaran derketin derveyî welêt. Bi sedan xortên Kurda di işkencan da hatin kuştın. Siyaset hat guhertin. Gelek “mêrxas” teslim bûn û dev jî siyasetê berdan. Hinekan jî bi rastî mêrxasî kir û li gora şart û mercan tekoşîna xwe berdewam kirin. Hêjî dikin.
Di baweriya  min de ev hemû tên fam kirin,  normal û pêwîstî bûn.
 
Lê, heya îro min tiştek fam nekiri ye; Gelo çawa çêbû ku di rojekî de siyasetmendarên me dev ji gotina “Kurdistan koloniye”  berdan? Çawa çêbû ku di rojekî de dev jî “Kurdistan a serbixwe” berdan?  
 
Di babeta “Kurdistana mezin û azad” de hinceta wan heye. Dibêjin ku şart û merc hatin guhertin, şart û mercên rojhilata navîn û dinyayê rê nade vê yekê. Lewma bi duvê “federasyonê, otonomiyê, “Tirki ya demokratik” girtin. Heya redeyekê ez vê fam dikim. Lê, ya din yanî gotina “kurdistan koloni ye” bi derbekê re hat jibîrkirin û qet nayê ziman. Ya herî balkêş, çima? Çima dev ji vê gotinê hat berdan, sebeba wê çibû? heya îro tu kesî sebeba vê ne anî ziman.
 
Îro hemû saziyên siyasî û rêvebirên wan ku di kada siyasetê dene muhatabê van pirsan e. Ez ne bawerim ku camêrek ji wan bersiv bidê lê ez dîse li benda bersiva wanim.  
 

  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu – 4 / Nezîrê CIBO

Fransız İşgaline Karşı Kürt Direnişi ve Beyandur Olayı: Fransızlar Cezireye geldiklerinde Şamar Aşiret reisi Mişel Başo El Erba onları “memnuniyetle karşıladı”. Böylece Fransız desteğini alarak rakibi Tay aşireti ve Kürtlere karşı avantaj elde etti. Şamar liderinin kışkırtmasıyla Fransızlar, Kürtler üzerindeki baskılarını arttırdılar. Birçok Kürt aşiret reisini tutukladılar. Bunların birçoğunu Beyandur köyünde boğazlarına kadar toprağa gömdüler, sonra da aç köpekler saldırtarak hepsini öldürdüler. Suriye Komünist Partisi yayın organ Direseti İştiraki ’de 1985 yılında yayınlanan bir yazıda olayla ilgili şunlar yazılıyordu: “Fransızlar Beyandur köyünün tepesinde bir kışla kurmuşlardı ve Kürt ileri gelenlerini tutuklayıp onları canlı halde boğazlarına kadar toprağa diktiler. Osê isminde (Tilminar köyünden) birini öldürdükten sonra diğerlerini de bu şekilde toprağa dikip üzerlerine aç köpekler saldırtarak öldürttüler, diğer aşiret reisleri kaçtı, tutuklanan bazıları ise sürgün edild

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı - 1/ Nezirê CIBO

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı / Nezirê CIBO Nezîrê CIBO Kürt tarihi; istilacılara, yağmacı ve çapulculara karşı başkaldırılar tarihi olduğu kadar ihanetler ve iç çatışmalar tarihidir de. Kürt özgürlük hareketlerinde de bu ikili at başı gitmiştir. Başlayan her başkaldırı beraberinde ihanetin izlerini de taşımıştır. Büyük ozan Ahmedê Xanî’nin Mem û Zîn ‘indeki büyük aşk ile aşıkların peşini hiç bırakmayan o kötü adam Bekoewan gibi… Kuşkusuz  bu doğal bir diyalektiktir. Özgürlük-kölelik, aydınlık-karanlık, gerçekliğin iki yüzüdür. Biri olmadan öteki olmaz. Ancak onurlu ve insanca bir yaşam için aydınlığın karanlığa, özgürlüğün köleliğe baskın gelmesi de bir zorunluluktur. Kürt insanı bugüne kadar bütün uğraşlarına rağmen aydınlık yüzü görememiş ise, bunu engelleyen birçok nedenin başında bu iç çekişmeler, siyasi çatışmalar, aşiretler arası kavgalar, kan davaları ve ihanetler vardır. Tarihimizin bu dramatik olduğu kadar ders verici sayfaları ne yazık ki yeteri

Turabidin’den Baltık’a

Kürt Toplumunda Aşiretin Önemi