Ana içeriğe atla

"Bİ HENEK" DERKET

BO MIN WEK DİYARİYA NEWROZÊ ÇÊBÛ.PIRTÛKA MIN “BI HENEK” DERKET. ÎRO GÎHA DESTÊ MIN. JI KEREMA XWERE HUNJÎ WEK DIYARÎYA NEWROZÊ QEBÛL BIKIN.

BANA NEWROZ HEDİYESİ GİBİ OLDU; “BI HENEK” İSİMLİ ÇALIŞMAM YAYINLANDI. BU GÜN ELİME ULAŞTI.
HEYA NIHA LISER DÎROKA KURDA YA NÊZÎK DIXEBITÎM. HER WEK TÊ ZANÎN, DÎROKA KURDA BI PIRANÎ ŞER, SERHILDAN, ŞÎN Û GÎRÎYE. ÎCAR MIN GOT NIHA HEVQAS GIRÎ Û ŞÎN BESE. MA KURD QET NE KENÎNE, HENEK NEKIRINE? MA BIÇEK KEN NE HEQÊ MEYE? BI VAN REMANAN EV ÇEND SAL BÛN KU LI SER MİZAHA KURDÎ DIXEBITIM. TALÎ BI SEDAN PÊKENOK HATIN BERHEVKIRIN Û ÎRO EV XEBAT BI NAVÊ “BI HENEK” JI WEŞANÊN SÎTAVÊ DERKET.
SÎTAV, Di ŞARTÊN VÊ PANDEMÎNÊ DE, KAREKÎ ZOR Û ZEHMET Û HEWQASÎ JÎ PÎROZ PÊK TÎNE. LEWMA PÊWÎST E KU HER KURDÊ DILSOZ ARÎKARÎYA VÎ KARÊ PÎROZ BIKE. WEK HEMÛ WEŞANXANAN, SÎTAV JÎ BI SAYA XWENDEVANAN LI SER PÎYA DIMÎNE. LÊ MIXABIN, HER WEK TÊ ZANÎN, WEŞANGERÎYA KURDÎ JI ALÊ XWENDEVANAN BÊŞANSE. PÎRTÛKÊN TIRKÎ BÊTIR TÊN XWENDIN. LEWMA EZ DIBÊJIM; JI KEREMA XWERE VÊ YEKÊ JIBÎR NEKIN Û VAN TEKOŞERÊ ÇANDA KURDÎ BÊ ARÎKARÎ NEHÊLIN. HÊVÎ DIKIM KU ARİKARİ DI PEYVÊDE NE MİNE. BAŞ ZANIBIN KU: KIRÎNA HER PIRTÛKÊ, ARÎKARÎYA ÇAND Û HUNERA KURDÎ YE.
TÊBINÎ: HATINA PIRTÛKÊ YA ABORÎ BI TEVAHÎ JI WEŞANXANA SÎTAVÊ RE YE.

ŞİMDİYE KADAR YAKIN KÜRT TARİHİYLE İLGİLİ NAÇİZANE ÇALIŞMALARIM OLDU. HEP ÇATIŞMALAR, KAVGALAR, ACI VE GÖZYAŞI YAZDIK. BU SEFER BİRAZ KÜRT MİZAHINA YÖNELEYİM DEDİM. HER NE KADAR “AĞIT YAKMAKTA” KÜRTLERİN ÜSTÜNE YOKSA DA, MİZAHI DA, GÜLMEYİ DE ÇOK İYİ BİLİYORLAR. KİTAPTA UNUTULMAYA YÜZ TUTMUŞ YA DA EGEMEN TÜRK KÜLTÜRÜNE MAL OLMAYA ADAY YÜZLERCE MİZAHİ AMA AYNI ZAMANDA DÜŞÜNDÜRÜCÜ NİTELİKLİ FIKRA TOPLADIK. DİLERİM, KAYBETTİĞİMİZ ONLARCA DOST, ARKADAŞ VE YAKINIMIZIN ARDINDAN GÖZYAŞI DÖKTÜĞÜMÜZ BU PANDEMİ GÜNLERİNDE, BİRAZCIK OLSUN GÜLÜMSETMEYİ BECERİRİZ.
BU VESİLEYLE ÇOK ZOR ŞARTLARDA KÜRT TARİHİNİ, FOLKLORUNU, KÜLTÜRÜNÜ YAŞATMA VE YAYMAYI GÖREV EDİNMİŞ SÎTAV YAYINEVİNİ TEŞEKKÜR ETMEYİ BİR BORÇ BİLİRİM. BU TÜR KURUMLARI DESTEKLEMEK HER YURTSEVER KÜRT İNSANIN GÖREVİ OLDUĞUNA İNANIYORUM. ONLAR MADDİ MANEVİ BİRÇOK ZORLUKLA UĞRAŞIP KİTAPLARI ÖNÜMÜZE KOYUYORLAR. LÜTFEN BİZDE EN AZINDAN BİR KİTAP ALARAK DESTEK OLMAYI İHMAL ETMEYELİM. ALACAĞINIZ HER KİTAP KÜRT KÜLTÜRÜNÜ, TARİHİNİ, FOLKLORUNU YAŞATMA VE GELİŞTİRMEYE VERECEĞİNİZ DEĞERLİ BİR DESTEK OLACAĞINI UNUTMAYALIM.
NOT: KİTABIN BÜTÜN GELİRİ SİTAV YAYIN EVİNE BIRAKILMIŞTIR

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu – 4 / Nezîrê CIBO

Fransız İşgaline Karşı Kürt Direnişi ve Beyandur Olayı: Fransızlar Cezireye geldiklerinde Şamar Aşiret reisi Mişel Başo El Erba onları “memnuniyetle karşıladı”. Böylece Fransız desteğini alarak rakibi Tay aşireti ve Kürtlere karşı avantaj elde etti. Şamar liderinin kışkırtmasıyla Fransızlar, Kürtler üzerindeki baskılarını arttırdılar. Birçok Kürt aşiret reisini tutukladılar. Bunların birçoğunu Beyandur köyünde boğazlarına kadar toprağa gömdüler, sonra da aç köpekler saldırtarak hepsini öldürdüler. Suriye Komünist Partisi yayın organ Direseti İştiraki ’de 1985 yılında yayınlanan bir yazıda olayla ilgili şunlar yazılıyordu: “Fransızlar Beyandur köyünün tepesinde bir kışla kurmuşlardı ve Kürt ileri gelenlerini tutuklayıp onları canlı halde boğazlarına kadar toprağa diktiler. Osê isminde (Tilminar köyünden) birini öldürdükten sonra diğerlerini de bu şekilde toprağa dikip üzerlerine aç köpekler saldırtarak öldürttüler, diğer aşiret reisleri kaçtı, tutuklanan bazıları ise sürgün edild

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı - 1/ Nezirê CIBO

Hevêrkan Aşiret Konfederasyonu ve II Haco Olayı / Nezirê CIBO Nezîrê CIBO Kürt tarihi; istilacılara, yağmacı ve çapulculara karşı başkaldırılar tarihi olduğu kadar ihanetler ve iç çatışmalar tarihidir de. Kürt özgürlük hareketlerinde de bu ikili at başı gitmiştir. Başlayan her başkaldırı beraberinde ihanetin izlerini de taşımıştır. Büyük ozan Ahmedê Xanî’nin Mem û Zîn ‘indeki büyük aşk ile aşıkların peşini hiç bırakmayan o kötü adam Bekoewan gibi… Kuşkusuz  bu doğal bir diyalektiktir. Özgürlük-kölelik, aydınlık-karanlık, gerçekliğin iki yüzüdür. Biri olmadan öteki olmaz. Ancak onurlu ve insanca bir yaşam için aydınlığın karanlığa, özgürlüğün köleliğe baskın gelmesi de bir zorunluluktur. Kürt insanı bugüne kadar bütün uğraşlarına rağmen aydınlık yüzü görememiş ise, bunu engelleyen birçok nedenin başında bu iç çekişmeler, siyasi çatışmalar, aşiretler arası kavgalar, kan davaları ve ihanetler vardır. Tarihimizin bu dramatik olduğu kadar ders verici sayfaları ne yazık ki yeteri

Turabidin’den Baltık’a

Kürt Toplumunda Aşiretin Önemi